joi, 26 august 2010

Inca una cu iz romanesc....

Mi-a expirat buletinul. Au trecut 10 ani de cand am fost la imbulzeala de la politie. Cu greu m-am miscat sa ma duc sa il schimb. Da...mi-a fost lene, mi-a fost lehamite de birocratie, de randuri, transpirati si de functionarii incompetenti de la ghiseele politiei. N-am avut chef. M-a durut in ****. 

In 2-3 saptamani insa trebuie sa declar copilul la evidenta populatiei. Cu cat  il declar mai repede, cu atat pot sa i-o trag statului mai repede. 

Am fost azi la politie. Sa -mi schimb buletinul...normal. Acolo...mare de oameni. Cica italienii la schimbat buletine. In curte, pe holuri, la ghisee, la poze..peste tot. Aer...care aer? Il intreb pe un nenea militianu' (un pustan de pana in 28 de ani, civil, cu o durere in **** de zile mari, tolanit pe un scaun)de la poarta cum, cand, cat si unde. 
Imi da un numar de ordine si sa stau la rand. Care rand...ca acolo era o hoarda...fara randuri?! Imi zice ca in 30 de zile pot sa imi iau mirificul buletin. Fac calculele...iesea cu virgula. In jur de 13-14 septembrie trebuie sa fac treaba cu declaratul copilului la evidenta populatiei. Il intreb daca Politia imi da o adeverinta prin care reiese ca exist si ca sunt. Se uita crucis la mine..."nu se da adeverinta!". Pai si eu ce fac...cu copilul...cum il declar. Raspunsul ma pocni intre ochi: "da' nu aveti sotie?"

Ca sa lamuresc de ce ma pocni: 

"Inregistratrea se face pe baza declaratiei verbale, cu prezentarea urmatoarelor documente:
• certificatul medical constatator al nasterii intocmit pe formular tip, avand un numar de inregistrare, data certa, sigiliul unitatii sanitare, semnatura si parafa medicului;
• actul de identitate al mamei;
• certificatul de nastere al mamei - daca este divortata sau necasatorita;
actul de identitate al tatalui;
• certificatul de nastere al tatalui;
• certificat de casatorie;
• declaratia de stabilire a numelui copilului in cazul in care parintii au nume de familie diferite;
• actul de identitate (buletin, carte de identitate, pasaport, etc.) al declarantului nasterii in situatia in care parintii copilului nu sunt casatoriti;"

Cand un militian imi spune cu sictir asa ceva....inseamna doua lucruri: 
1.e virgin, n-are sotie si nici copii de declarat - deci prin extensie nu stie ce acte ar trebui.
2. habar nu are legea. (a se citi ca este incompetent)

Buuun....si eu acum ce fac? Mi se da de la Politie adeverinta cum ca sunt si exist? 
Sau 30 de zile pot face ce ma taie capul fara grija ca pot primi vreo amenda?! Ca pana la urma...amenda cui? Si pe ce adresa?... Nu?
Oare trebuia spaga pe undeva? Pentru ca...nu-i asa...se da de cand lumea.

Tara de cacat...institutii de cacat. 

Cine are de inteles...intelege.

PS: despre incompetenta celor de la evidenta populatiei zic altadata.

PS2: daca in 15 zile de la nasterea copilului, acesta nu este inregistrat...inregistrarea se face doar pe baza unei hotarari judecatoresti. Frumos nu? Alti incompetenti, alt timp pierdut, alte zeci de injuraturi. Si totusi da cu virgula....

Niciun comentariu: