marți, 1 aprilie 2008

Zi urata




M-am cam saturat de ploaie. M-a plouat si ieri, m-a plouat si azi. Si pe deasupra nu am reusit sa prind bine niste fotografii care le-am vazut. Ca incep sa vad in fotografii. Convenabil pentru mine, suparator pentru sotie. Cred ca am inceput sa am putin probleme cu ochii. Dar bine ca am camera si ma folosesc de ea. Am fost invitat sau acceptat pe un yahoo group de Fotojurnalism. M-am bucurat pe moment. Apoi mi-am dat seama cat de putin stiu despre fotografie. Dar invat.

Am pus o intrebare pe respectivul site:
"Cine intra si cine nu intra in categoria profesionistilor fotografi? Cei care traiesc din fotografie, cei care o fac ca pe un hobby, cei care au aparatura profesionista, sau cei care au diploma in arta fotografica?"

Am primit destul de repede un raspuns de la administrator :
"Re: [fotojurnalism] Profesionist sau nu

Va trimit un fragment din Statutul Uniunii Ziaristilor Profesionisti din Romania. Cred ca situatiile sunt comparabile. Raspunsul ar fi: cei care isi au principala sursa de venit in activitatile fotografice.

"CAPITOLUL III
Membri ai Uniunii Ziaristilor Profesionisti
Articolul 11. Membri ai Uniunii Ziaristilor Profesionisti pot fi persoane juridice si persoane fizice care respecta prezentul Statut, promoveaza profesionalismul si valorile morale ale jurnalismului, manifestând raspunderea sociala si civica proprie acestei profesiuni.
(2) Membri individuali ai UZP sunt persoanele fizice cu studii universitare si o activitate jurnalistica de cel putin 2 ani si care au calitatea de:
a) directori, redactori sefi, editori coordonatori care conduc institutii de presa, astfel cum acestea au fost definite mai sus;
b) jurnalisti individuali, salariati sau colaboratori ai unor institutii de presa;
c) jurnalisti liber profesionisti, persoane fizice autorizate legal pentru activitatea de presa;
d) personalitati independente – seniori editori, publicisti-comentatori, „columnisti” si editorialisti – care semneaza, colaboreaza sau detin rubrici în presa, având un statut de prestigiu public, moral si profesional larg recunoscut."

Mi-am cam prins urechile in statutul UZP. Conform lor pot fi numit profesionist. Conform cunostiintelor, experientei si aparaturii NU.
Este sau nu este?

Niciun comentariu: